Для вас, колеги!

Презентація до виступу на засіданні педагогічної ради на тему:"Компетентісний підхід у навчанні в умовах дистанційної  форми  організації освітнього процесу"



Презентація "Використання акмеологічних технологій у початкових класах"

  Сучасний урок у початковій школі на засадах акмеології
 

 Презентація "Умови  ефективного використання ІКТ у практиці роботи вчителя початкових класів"

Умови  ефективного використання ІКТ у практиці роботи вчителя початкових класів


 Грамотне використання будь-яких засобів інформаційних технологій на уроках тягне за собою розвиток особистості дитини: інтелекту, пам'яті, уваги. Використання інформаційних технологій на уроці є потужним мотиваційним стимулом.      
      Сьогодні інформаційно-комунікаційні технології розглядаються як важливий компонент загальної освіти, що відіграє велику роль у розв’язанні пріоритетних завдань навчання та виховання – у формуванні цілісного світогляду, навчальних, комунікативних та комунікаційних навичок, основних психічних якостей учнів, формуванні соціальної компетентності дітей. Широке застосування комп’ютерних технологій в освіті поступово, але досить впевнено, стає найважливішою деталлю навчально-виховного процесу школи.       
       Основною метою всіх інновацій в освітній галузі є сприяння переходу від механічного засвоєння учнями знань до формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання. Успішність розв’язання цього завдання значною мірою залежить від мети використання комп’ютера в навчальному процесі, якості й можливостей програмного забезпечення та від того, яке місце посяде комп’ютер в системі дидактичних засобів.

          Ще і сьогодні провідне місце у викладанні предметів займають традиційні засоби – дошка, крейда та друковані джерела (підручники, зошити з друкованою основою). Завдяки ж використанню ІКТ навчальне середовище можна доповнити відео, звуком, анімацією. Усе  це здійснює значний вплив на емоційну сферу молодшого школяра, сприяючи підвищенню пізнавальної активності, підвищенню інтересу до предмета та навчання взагалі, активізації навчальної діяльності учнів.
        Використання комп'ютерних мереж  дає  можливість вчителеві отримати способи подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня.
      При використанні комп’ютерної техніки на уроках слід враховувати якість навчальних комп’ютерних програм. Вони повинні відповідати таким вимогам:
ü бути цікавими і доступними для дітей, викликати у них позитивні емоції;
ü будити їх уяву та фантазію;
ü формувати алгоритмічне, логічне мислення;
ü розвивати творчі здібності;
ü вчити працювати з комп’ютером (клавіатурою, мишею);
ü відповідати віковим особливостям дітей;
ü дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог.
Характерною рисою ІКТ є те, що вони надають практично необмежені
можливості для самостійної та спільної творчої діяльності вчителя та
учнів. З авторитарного носія істини вчитель перетворюється на учасника
продуктивної діяльності своїх вихованців та за допомогою комп'ютера
створює сприятливе середовище для формування власного інтелекту.
Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у початковій ланці – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа.
      Саме використання  ІКТ  дає  нам можливість  змінити  зміст  освіти  та сприяє :
ü кращому  сприйняттю й  засвоєнню  дітьми  навчального  матеріалу;
ü зростанню  інтересу  до  пізнання;
ü індивідуалізацію  навчання;
ü розвитку  творчих  здібностей  учнів;
ü скороченню  видів  роботи, що стомлюють дітей;
ü використанню  різних  аудіовізуальних  засобів (музики, графіки, анімації) для  збагачення  змісту  і  посилення  мотивації  навчання;
ü більш  динамічній  подачі  матеріалу;
ü формуванню  в  учнів адекватної самооцінки  та  створенню  умов  для  самостійної  роботи;
ü самоосвіті  й  самовдосконаленню  особистості  учня  й учителя;
ü засвоєння  і учнями, і учителями  нових  важливих  знань, умінь, навичок.
        Починаючи з 1класу, розширюючи  можливості  навчально-виховного процесу, забезпечуючи  нові шляхи подачі  інформації, даючи  можливість для  випробовування  власних  ідей  і  проектів, ІКТ стимулюють дитину до пізнання нового і прогресивного, перетворюють з пасивного спостерігача на активного учасника навчально – виховного процесу.
      Підготовка до уроків з використанням інформаційних технологій вимагає більшого часу, ніж звичайний урок, але це не можна назвати недоліком, так як дані уроки значно ефективніше звичайних. Як показує практика, з усіх існуючих технічних засобів навчання комп'ютер найбільш повно задовольняє дидактичним вимогам, оскільки володіє цілим рядом додаткових можливостей, що дозволяють управляти процесом навчання, максимально адаптувати його до індивідуальних особливостей учнів.

Найпростішою  й  найпоширенішою  на сьогодні програмою, яка допомагає  вчителю урізноманітнити  урок, є прикладна програма  Power  Point. Як показує практика, використовувати  комп’ютерні  презентації  можна на уроках будь-якого  типу (урок  вивчення  нового  матеріалу, урок закріплення  знань, умінь, навичок; урок контролю знань,умінь, навичок; нестандартний урок; інтегрований урок; комбінований  урок). Головне, щоб поданий  матеріал  відповідав  принципам  науковості, наочності, був поданий в обсязі, що відповідає  дидактичній  меті:  
ü  забезпечити зворотній зв’язок в процесі навчання;
ü зробити навчання більш інтенсивним, головне,    ефекттивним за рахунок реалізації можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного подання навчального матеріалу;
ü підвищити унаочненість навчального процесу;
ü забезпечити пошук інформації із різноманітних джерел;
ü індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями сприйняття.
ü моделювати досліджувані процеси або явища;
ü організувати колективну й групову роботи;
ü здійснювати контроль навчальних досягнень;
ü створювати сприятливу атмосферу для спілкування.
      Для  урізноманітнення  подачі  матеріалу слід  використовувати  різні  типи  слайдів (текстові, табличні, графічні).
        Застосування ІКТ дозволяє здійснювати інтенсифікацію навчального процесу і організовувати різні види діяльності учнів:
ü інформаційно-навчальну;
ü навчально-ігрову;
ü експериментально-дослідницьку;
ü самостійну діяльність учнів.
        Застосування інформаційних технологій на уроках сприяє:
ü активізації уваги дітей;
ü врахування вікових особливостей образного сприйняття оточуючого світу;
ü впливу на емоційну пам’ять вихованців;
ü адовольняє самостійність учнів на уроці та поза його межами. ü швидкій перевірці знань дітей за короткий час, можливість відразу бачити результати своїх досягнень;
ü забезпеченню змісту оновлення освіти суспільства.
        При виборі комп’ютерних засобів педагог повинен враховувати, що навчальна ігрова програма має задовольняти таким вимогам:
ü розвивати пізнавальну активність дитини, викликати позитивні емоції;
ü розвивати творчі здібності і нахили дитини, пробуджувати фантазію;
ü мати пізнавальний характер і сприяти розвитку пізнавального інтересу школяра;
ü давати вірні уявлення про явища і процеси, що відтворюються у грі, сприяти розвитку логічного мислення;
ü бути доброзичливою і дружньою до дитини і до персонажів гри;
ü викликати у дитини бажання пізнавати якомога більше, навчатися самостійно здобувати знання;
ü допомагати дитині навчитися добре працювати на комп’ютері;
ü відповідати ергономічним вимогам.

Уроки із застосуванням інформаційних технологій викликають великий інтерес в учнів, який виражається :
ü у зростанні кількості питань, що задаються дітьми;
ü в пошуку відповідей на складні запитання;
ü зростанні кількість учнів, які готують самостійно додаткову інформацію до уроку;
ü сприянню  формуванню комп'ютерної грамотності.

У діяльності вчителя початкових класів рекомендую  використовувати комп’ютерні  програми:
ü навчально-інформуючі:
ü енциклопедії,
ü електронні підручники,
ü кінофільми, мультфільми;
ü графічний редактор Paint;
ü програма презентацій Power Point;
ü навчально-ігрові програми;
ü педагогічні програмні засоби;
ü музичні фізхвилинки;
ü анімаційні хвилинки відпочинку.

Для профілактики зорового стомлення на уроках необхідно дотримуватись певних рекомендацій: оптимальна тривалість безперервного заняття на комп'ютері для дітей 6-річного віку – 8 - 10 хв, 7 - 10-річних – 10 - 15 хв, не більше чотирьох разів на тиждень.

 Грамотне використання будь-яких засобів інформаційних технологій на уроках тягне за собою розвиток особистості дитини: інтелекту, пам'яті, уваги. Використання інформаційних технологій на уроці є потужним мотиваційним стимулом. Але в той же час, необхідно розуміти, що збільшення часу безпосередньої роботи за комп'ютером молодшого школяра ініціює низку негативних наслідків: перезбудження нервової системи, втому очей, статистичне напруження м'язів спини і шиї, загальну стомлюваність організму. Тому, якою б привабливою не була навчальної діяльність з використанням комп'ютера на уроці, необхідно суворо дотримуватися встановлених санітарних норм. І тоді інновація перетвориться на щоденну норму роботи вчителя та цікавого шкільного життя учнів.





Немає коментарів:

Дописати коментар